مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 15:182019-09-15سياسي

تنها راه ایران در قبال اقدام کانادا، تلافی و انتقام است


یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، گفت: تنها راه ایران در خصوص اقدام کانادا در توقیف اموال خود در این کشور، تلافی و انتقام است.

- احمد بخشایش اردستانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سال 2005 تا 2009 دو مسئله در لبنان اتفاق افتاد و چند تن از خانواده های کانادایی گرفتار شدند و بعد از آن از حزب الله و گروه حماس شکایت کردند.

وی افزود: در سال 2015 زمانی که رابطه ایران با کانادا قطع شد، کانادا کم کم به تبعیت از آمریکا پرونده های این چند خانواده را بررسی کرد و حماس و حزب الله را محکوم کرد، ولی پولی نداشت که به خانواده ها بپردازد.

چون نگاه کشور کانادا به ایران همان نگاه آمریکا هست تصمیم گرفت دو ساحتمان ایران که در شمال غرب این کشور قرار دارد و بسیار ارزشمند است توقیف کند و درآمد حاصل از آن را به خانواده های قربانیان بدهد.

این تحلیل گر امور سیاسی با بیان اینکه در واقع از لحاظ حقوق بین الملل اقدام کانادا غلط است گفت: ایران تاکنون در هیچ جایی به صورت رسمی اعلام نکرده که از حماس و حزب الله حمایت می کند و تمام تبعات آن را می پذیرم.

اینکه حزب الله و حماس در این قضیه محکوم شوند ربطی به ایران ندارد.

بخشایش با بیان اینکه کمک های ایران به حزب الله و حماس بیشتر جنبه معنوی و مادی دارد، تصریح کرد: متأسفانه غربی ها به واسطه قدرت جبهه مقاومت و همچنین ابتکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه ایران در قبال اقدام کانادا، تلافی و انتقام است

تنها راه ایران در قبال اقدام کانادا، تلافی و انتقام است