مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 شهریور 1398 ساعت 13:482019-09-04اقتصادي

آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: پرورش پاییزه کرم ابریشم در هشت استان کشور آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا-منطقه گیلان، عدیل سروی زرگری گفت: برای نخستین بار پس از 2 دهه پرورش پاییزه کرم ابریشم در 8 استان کشور آغاز شد.

وی افزود:300 جعبه تخم نوغان تفریخ شده برای پرورش کرم ابریشم در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه توزیع شده است.

سروی زرگری، ادامه داد: پیش بینی می شود 250 نوغاندار تا یک ماه آینده پرورش کرم ابریشم را با تولید پیله تر ابریشم به پایان برسانند.

استقبال خوب نوغانداران برای تولید بیشتر رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور افزود: سهم نوغانداران گیلانی از پرورش پاییزه کرم ابریشم 100 جعبه تخم نوغان تفریخ شده بود که بین 80 نوغاندار منتخب گیلانی توزیع شد.

سروی زرگری با اشاره به تشکیل کمیته فنی متشکل از کارشناسان 8 استان و کارشناسان نوغانداری کشور برای نظارت بر پرورش پاییزه گفت: برای پرورش پاییزه کرم ابریشم در این استان ها شرایط آب و هوایی و شرایط مناسب پرورش لحاظ شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب نوغانداران برای تولید بیشتر افزود: امسال نوغانداران هزار و 400 تن پیله تر کرم ابریشم تولید کردند که بالاترین میزان تولید در 10 سال گذشته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور

آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور