مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 شهریور 1398 ساعت 13:382019-09-02سياسي

ثبت ترکیب بند محتشم کاشانی در فهرست میراث ناملموس کشور


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، از ثبت ترکیب بند مولانا محتشم کاشانی در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، مهران سرمدیان در آیین رونمایی از لوح ثبت ترکیب بند محتشم کاشانی، اظهار کرد: شعر محتشم، از معدود آثاری است که در طول تاریخ باعث توسعه فرهنگ و هنر عاشورایی شد و استفاده از آن برای بزرگداشت حماسه کربلا در داخل و خارج کشور، واجد شرایط ثبت در فهرست معنوی بود.

وی افزود: در اجرای ماده 12 کنوانسیون بین المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس بر اساس ماده سوم اساسنامه میراث فرهنگی کشور مصوب سال 1367 مجلس شورای اسلامی، ترکیب بند محتشم کاشانی به عنوان گنجینه میراث شفاهی با گستره و موضوع فرهنگی ناملموس استان اصفهان به شمار 1751 تاریخ دهم دیماه 1397 در فهرست میراث ناملموس ثبت شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، تصریح کرد: تاکنون 28 اثر از شهرستان کاشان در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسیده است که هفت مورد آیین ششم امام حسین در نیاسر و برزک، آیین تشرف به مسلک سقایی، نخل گردانی کاشان و روستای علوی، شش گوشه کاشان، پخت گوشت لوبیا کاشان و پخت سمنوی مشکات، مربوط به آیین های محرم در مناطق مختلف این شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ترکیب بند محتشم کاشانی در فهرست میراث ناملموس کشور

ثبت ترکیب بند محتشم کاشانی در فهرست میراث ناملموس کشور