مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 12:282019-08-25اجتماعي

فانوس صحرا را بین ستون های سنگی گم کردند!


شاید مناره ی سلجوقی گلپایگان شانس آورده که قد بلندش آن را به یکی از بلندترین سازه های تاریخی ایران تبدیل کرده اما با 900 سال سن و 18 متر ارتفاع به مرور در حال گم شدن بین ستون های سنگی و بتونی و سیم ِ دکل های برق در اطراف خود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر قصد دیدن مناره گلپایگان را که سال ها نقشِ فانوس صحرا را برای کاروانیان مسیر جاده ابریشم ایفا می کرد، داشته باشید، نباید زیاد دلخوش کنید که از مسافت دور بتوانید آن را به چشم ببینید و مسیر رسیدن به آن را انتخاب کنید، ساخت وسازهای اطراف این مناره در خیابان های پایین تر هم امکانِ این دید را از این اثر تاریخی و ارزشمند می گیرد.

خیابان امام خمینی (ره)، سه راه طالقانی، سر راست ترین مسیری است که برای دیدن مناره سلجوقی گلپایگان یا فانوس صحرا باید پشت سر گذاشت، اثری تاریخی که سال هاست بین پایه ستون های بتونی، فلزی گیر افتاده، شاید هم کاسبان منطقه و حتی شهرداری گلپایگان قصد داشته اند شبیه سازی مناره را در اطراف آن انجام دهند تا مخاطب بیشتری جذب کنند.

از کانکسِ تازه تخلیه شده از نیروهای اداره میراث فرهنگی گلپایگان و ساختمان کوچکی که چند نفر از نیروهای این اداره در ان مستقر هستند، که بگذریم، تابلوها و بنرهای مغازه های اطراف که بیشتر از این اثر تاریخی در نظر گردشگران به چشم می آید، صحنه ی نه چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فانوس صحرا را بین ستون های سنگی گم کردند!

فانوس صحرا را بین ستون های سنگی گم کردند!