مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مرداد 1398 ساعت 08:532019-08-11سياسي

سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسلم بن عقیل پسرعموی امام حسین علیه السلام به نمایندگی از آن حضرت، جهت سامان بخشیدن به قیام شیعیان کوفه بر ضد یزید بن معاویه، - مسلم را به بالای دارالاماره می ‏بردند، در حالی که نام خدا بر زبانش بود، تکبیر می ‏گفت، خدا را تسبیح می ‏کرد و بر پیامبر خدا و فرشتگان الهی درود می ‏فرستاد و می ‏گفت: خدایا! تو خود میان ما و این فریبکاران نیرنگ‏ باز که دست از یاری ما کشیدند، حکم کن! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسلم بن عقیل پسرعموی امام حسین علیه السلام به نمایندگی از آن حضرت، جهت سامان بخشیدن به قیام شیعیان کوفه بر ضد یزید بن معاویه، در پنجم شوال سال 60 قمری وارد کوفه شد و در خانه مسلم بن مسیب، که خانه سرای مختار بن ابی عبیده ثقفی بود فرود آمد.

از آن هنگام ریش سفیدان و بزرگان شیعه به محضرش حاضر شده و پس از استماع نامه امام حسین علیه السلام اظهار، خوشحالی کرده و با مسلم بن عقیل علیه السلام به نمایندگی از آن حضرت، بیعت می کردند.

سایر شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام و مخالفان حکومت دیکتاتوری بنی امیه، به تدریج متوجه حضور نماینده امام حسین علیه السلام در کوفه شده و به محضرش می شتافتند، تا علاوه بر آشنایی با او، از طریق وی با امام حسین علیه السلام اظهار اطاعت و بیعت نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)

سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)