مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 ساعت 10:242019-07-24سياسي

98 درصد مردم خوددرمانی و خودمراقبتی می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی منتظری در هفتمین سمپوزیوم وچهارمین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار که صبح امروز همزمان با روز جهانی خود مراقبتی در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، - منتظری گفت: 94/6 درصد مردم اطلاعی از سواد سلامت ندارند و با وجود عدم شناخت مردم از وضعیت خودمراقبتی، 98 درصد مردم خوددرمانی و خودمراقبتی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی منتظری در هفتمین سمپوزیوم وچهارمین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار که صبح امروز همزمان با روز جهانی خود مراقبتی در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه توانایی های شناختی حوزه سلامت را سواد سلامت می گویند، گفت: خودمراقبتی سه مرحله دارد که شامل خودمراقبتی قبل از بیماری، خودمراقبتی در زمان بیماری و خودمراقبتی پس از پایان بیماری است.

وی افزود: آمار های سازمان های متولی بهداشت نشان می دهد 94/6 درصد مردم اطلاعی از سواد سلامت ندارند و با وجود عدم شناخت مردم از وضعیت خودمراقبتی، 98 درصد مردم خوددرمانی و خودمراقبتی می کنند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: پس نتیجه این است که سواد سلامت نوعی مهارت اجتماعی است که می تواند در زمان پیشگیری بیماری ها برای عدم ابتلا به بیماری، در زمان بیماری برای تبعیت درمان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد مردم خوددرمانی و خودمراقبتی می کنند

98 درصد مردم خوددرمانی و خودمراقبتی می کنند