مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 ساعت 09:282019-07-24اقتصادي

80 درصد از فرش های تولیدی آذربایجان غربی قابلیت صادرات دارند


سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از درآمد سالیانه از صادرات فرش استان به خارج از کشور 20 میلیون دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، محمد دهقان در جمع خبرنگاران بیان کرد: سالانه بین 290 تا 300 هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود از این میزان سالانه 20 میلیون دلار به خارج از کشور صادر می شود این در حالی است که 80 درصد فرش ها قابلیت صادراتی دارند.

وی آمریکای شمالی، آلمان، ایتالیا، نروژ و دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و ترکیه را از مقصد اصلی فرشهای صادراتی استان عنوان کرد و افزود: در استان 230 کارگاه غیر متمرکز و شش کارگاه متمرکز و تعداد 72 هزار 321 بافنده وجود دارد که شهرستان های تکاب و خوی مهم ترین قطب های تولید فرش استان بوده و در کنار آنها فرش بافی در شهرهای بوکان، شاهین دژ، میاندوآب، مهاباد و ارومیه رواج دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تعداد فعالان استان در بخش صنعت فرش را 72 هزار بافنده عنوان و خاطرنشان کرد: ثبت ملی و جهانی فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی نشان دهنده اهمیت و قدمت صنعت فرش در استان است.

دهقان راه اندازی خوشه فرش دستباف را از راهکارهای توسعه فعالیت صنعت فرش و نیز صادرات این محصول عنوان و اضافه کرد: باتوجه به توانمندی استان در تولید فرش دستباف راه اندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد از فرش های تولیدی آذربایجان غربی قابلیت صادرات دارند

80 درصد از فرش های تولیدی آذربایجان غربی قابلیت صادرات دارند