مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 15:332019-07-22سياسي

«عبدالحسین حائری»؛ مجتهد و نظریه پرداز جهانی


«عبدالحسین حائری» نوه مؤسس حوزه علمیه در قم، یکی از بزرگان با اصالت یزدی است که در سن 24 سالگی به مقام رفیع اجتهاد نائل شد.

- عبدالحسین حائری نوه مؤسس حوزه علمیه در قم، یکی از بزرگان با اصالت یزدی است که در سن 24 سالگی به مقام رفیع اجتهاد نائل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالحسین حائری تیرماه 1306 در شهر قم به دنیا آمد، پدرش آقا میرزا احمد حائری از علمای روزگار خود بود و پدربزرگش آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم بود.

او در همان کودکی قرآن و قدری خواندن و نوشتن را در مکتب فرا گرفت و بعد هم نزد پدر، مقدمات عربی و بعضی کتاب های لغت و دروس مدرسه ای را خواند.

سپس سطوح عالی فقه و اصل را تا سن 19 سالگی نزد اساتیدی چون آیت الله عظام شیخ مرتضی حائری دایی خود، حاج شیخ محمد صدوقی و حاج سید محمدرضا گلپایگانی به پایان رساند.

بعد از آن نزد مراجع عالیقدری همچون آیات عظام حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید صدرالدین صدر، حاج سید محمد حجت و حاج آقا حسین بروجردی، دروس خارج را گذراند و در سن 24 سالگی به درجه اجتهاد نائل شد.

او در سال 1330 به دلایل مختلف به تهران مهاجرت کرد و در این شهر به طور اتفاقی با تقی تفضلی معاون وقت کتابخانه مجلس آشنا شد که این مسئول از او دعوت کرد تا به کتابخانه مجلس برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عبدالحسین حائری»؛ مجتهد و نظریه پرداز جهانی

«عبدالحسین حائری»؛ مجتهد و نظریه پرداز جهانی