مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 تیر 1398 ساعت 10:582019-07-15اقتصادي

تنها 5 درصد نمای ساختمان های ارومیه برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است


معاون معماری_ شهرسازی اداره کل راه و شهر سازی آذربایجان غربی گفت: معماری ساختمان های ارومیه هیچ سنخیتی با سبک معماری ایرانی _ اسلامی ندارند.

- قادر احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: متأسفانه وضعیت ساخت وساز ها در ارومیه به گونه ای است که هیچ سنخیتی با سبک معماری ایرانی و اسلامی نداشته و با این سبک فاصله دارند.

احمدی با اشاره به اینکه عدم توجه به سبک معماری ایرانی و اسلامی مختص ارومیه نیست و کل کشور را شامل می شود تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ساخت و سازهای استان وارداتی از غرب، تحت تأثیر بازار و تبلیغات، بدون توجه به ارزش های ملی، دینی و سنتی شکل گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی در حدود 5 درصد از نمای ساختمان های ارومیه برگرفته از الگوی ایرانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: در منطقه آذربایجان بعد از سبک معماری اصفهانی، سبک آذربایجانی نیز رواج پیدا کرده که در تبریز شاهد چند اثر هستیم ولی متأسفانه در ارومیه به دلیل جابجایی بخصوص در صد سال گذشته آثار و معماری های زیادی که برگرفته از سبک اصیل آذربایجان بوده اند از بین رفته اند.

این هیئت علمی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه در گذشته در ساختمان های قدیمی محرمیت و عدم اشرافیت همچنین استفاده از المان های اسلیمی رعایت می شد اما امروزه با نفوذ نماهای غربی این المانها حذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 5 درصد نمای ساختمان های ارومیه برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است

تنها 5 درصد نمای ساختمان های ارومیه برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است