مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 تیر 1398 ساعت 15:282019-06-28فرهنگي

آسیاب به نوبت؛ اول تئاتر شهر، حالا تالار وحدت!


گویی برای مجموعه های فرهنگی تاریخی تهران که سال هاست زیر نظر وزارت ارشاد در اختیار مجموعه های فرهنگی و نمایشی قرار گرفته اند و بعد از ثبت ملی شان مشکلات و خرده فرمایش های زیادی را توسط این مجموعه ها و حتی مدیریت شهری به چشم دیده اند آسیاب به نوبت است.

- بله، آسیاب به نوبت است؛ از تئاتر شهر و اتفاقات ریز و درشت پشتِ سرِ همی که برای آن رخ می دهد مانند تهیه نقشه برای ایجادِ ورودی مترو یا ساخت زیرگذر و تیراندازی در این فضای تاریخی گرفته تا تالار وحدت و اجراهایی که برخی از آن ها در صحنه اصلی این مجموعه به واسطه وزن سنگین دکورها و تعداد زیاد بازیگران، این بخش از فضای تاریخی تالار وحدت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از هفت سال یا دقیق تر 90 ماه می گذرد از زمانی که تالار وحدت از بین پرونده های مختلف معرفی شده در چهارمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی، حتی برج میلاد را هم به خاطر آن همه ویژگی ها و شاخص های مختلف و متنوعی که در کنار قدمتش داشت، کنار زد و قرعه ثبت ملی به نام آن خورد، تا تاریخِ ثبتِ این بنای تاریخی و ارزشمند برای روز هفتم دی سال 90 ثبت شود.

در زمان تهیه پرونده ثبتی این اثر از مهمترین ویژگی های آن را مواردی چون منحصر به فرد بودن اثر ، اثر معمار برجسته یوگینا آفتاندلیانس ، نمونه ای از بنای بی نظیر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیاب به نوبت؛ اول تئاتر شهر، حالا تالار وحدت!

آسیاب به نوبت؛ اول تئاتر شهر، حالا تالار وحدت!