مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 ساعت 07:502019-05-18اقتصادي

از ملی ترین تولید داخلی حمایت شود


رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف به درستی در کشور و بازارهای هدف شناخته نشده است، گفت: بیمه قالیبافان که در بودجه سال جاری از آن نام برده شده، - توان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد را ندارد و نیاز به آن است که در سال رونق تولید از ملی ترین محصول کشور حمایت شود.

محمدعلی زرینه کفش در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بیمه قالیبافان در سال جاری اظهار کرد: مرکز ملی فرش باید حق و حقوق و خواسته بافندگان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت مطالبه کند.

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف ادامه داد: در بررسی لایحه بودجه سال 1398 و همچنین در اوایل سال جاری اعلام شد که تمام بافندگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، اما بررسی ها حکایت از آن دارد که بودجه تعیین شده برای این مهم کافی نیست و تا به امروز حداقل دو سوم بافندگان کشور تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

وی یادآور شد: با توجه به بودجه تعیین شده برای قالیبافان به نظر می رسد تنها 1000 نفر به جمع بیمه شدگان قالیبافی اضافه شوند و این در حالی است که با توجه به اطلاعات رسمی بیش از یک میلیون بافنده و دارقالی شناخته شده در کشور وجود دارد و در کنار آن آمارهای غیررسمی و ثبت نشده حکایت از وجود بیش از دو میلیون قالیباف در کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ملی ترین تولید داخلی حمایت شود

از ملی ترین تولید داخلی حمایت شود