مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 ساعت 09:552019-05-11فرهنگي

فیلمنامه نویس برنده دو اسکار درگذشت


«آلوین سارجنت» فیلمنامه نویس آمریکایی که نگارش فیلمنامه مجموعه فیلم های «مرد عنکبوتی» را نیز در کارنامه داشت در سن 92 سالگی درگذشت.

- آلوین سارجنت فیلمنامه نویس آمریکایی که نگارش فیلمنامه مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی را نیز در کارنامه داشت در سن 92 سالگی درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، آلوین سارجنت که او را به عنوان استاد فیلمنامه های اقتباسی می شناسند در طول دوران فعالیت هنری خود دو بار برای فیلم های جولیا به کارگردانی فرد زینمان و مردم معمولی ساخته رابرت ردفورد برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شده است.

وی که در کارنامه هنری خود نگارش فیلم نامه برای مجموعه های تلویزیونی معروف دکتر بن کیسی و آلفرد هیچکاک تقدیم می کند و همچنین مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی را نیز دارد در سن 92 سالگی به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

سارجنت استعداد فوق العاده ای در اقتباس از کتاب ها و نمایش نامه ها و تبدیل کردن آنها به فیلمنامه های سینمایی داشت و اولین نامزدی اسکار خود را نیز برای اقتباس از رمانی نوشته دیوید براون کسب کرد که دستمایه ساخت فیلم ماه کاغذی به کارگردانی پیتر بوگدانویچ شد.

فیلم من سر به راهم (1970) به نویسندگی آلوین سارجنت که اقتباسی از رمان در تبعید نوشته مدیسون جونز (1967) است نیز با یکی از به یادماندنی ترین نقش آفرینی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلمنامه نویس برنده دو اسکار درگذشت

فیلمنامه نویس برنده دو اسکار درگذشت