مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 ساعت 11:552019-05-06اجتماعي

روایت پیرمرد 78 ساله که موزه دار روستا شد


یک تالار چند ده متری هر کدام از موزه های ثبت ملی شده میراثی ها، کجا و تک اتاق کوچک تنها موزه «ادوات کشاورزی» روستای «خاوه» که یکی از تاجیک های روستا با وسایل قدیمی خانوادگی آن را سرپا کرده، - یک تالار چند ده متری هر کدام از موزه های ثبت ملی شده میراثی ها، کجا و تک اتاق کوچک تنها موزه ادوات کشاورزی روستای خاوه که یکی از تاجیک های روستا با وسایل قدیمی خانوادگی آن را سرپا کرده، کجا! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یکی از میدانچه های اصلی روستای هدف گردشگری خاوه، در 35 کیلومتری جنوب ورامین، در روستای تابع بخش جواد آباد، ابراهیم تاجیک که حالا 78 سال سن دارد، چند سالی می شود با جمع آوری ابزار و ادوات کشاورزی در منطقه ای که بیشتر آن ها متعلق به خود و خانواده اش بوده، موزه ای از ادوات کشاورزی برپا کرده است.

علاقه اش به این کار آن قدر هیجان در مردم روستا ایجاد می کند که به مرور مردم محلی هم اشیای قدیمی شان که حتی ارث به آن ها رسیده را به موزه می سپارند.

چراغ، ساعت، علاالدین، زنگوله، قفل، سماور، ساعت، داس، استکان و سینی، ادوات کشاورزی، ترازو و سبدهایش، نقشه قالی، کوزه، کلوخ کوب، سه پایه، قداره، نفت کش، علف بر، از هر کدام یکی یا یک مجموعه در کنار هم قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت پیرمرد 78 ساله که موزه دار روستا شد

روایت پیرمرد 78 ساله که موزه دار روستا شد