مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 08:162019-04-22اجتماعي

سایه خطر بر سر «روستای سنگی»/ «سنگ» کان «ورکانه»!


«ورکانه»، به عنوان یکی از روستای هدف گردشگری همدان که بافت سنگی آن چشم هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود خیره می کند، این روزها درگیر ساخت و سازهای خارج از بافت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، روستای ورکانه با 750 نفر جمعیت و 201 خانوار، یکی از روستاهای هدف گردشگری همدان است که بافت سنگی روستا این منطقه را به یکی از جذاب ترین نقاط بکر و بومگردی گردشگری کرده است.

کاربرد سنگ در تمام قسمت های بناها و خانه ها دیده می شود و همین مسئله موجب بی نظیر شدن شکل و قالب روستا شده است به طوری که این روستا به عنوان منطقه ویژه گردشگری در کشور شناخته می شود.

کوچه پس کوچه های این روستا با جداره های سنگی، نمای زیبایی به روستای تاریخی ورکانه بخشیده و باعث شده تا اهالی این روستا نیز به گردشگری بودن آن واقف شده و برای جذب گردشگر تلاش کنند.

اصطبل تاریخی این روستا که برگرفته از کل بناهای روستا بافت سنگی دارد، به لحاظ گردشگری جاذبه بالایی برای روستا ایجاد کرده و سرسبزی روستا نیز جلوه زیبایی به این خطه بخشیده است.

از همان روزهای نخست که ورکانه به عنوان روستای هدف گردشگری مطرح شد و بافت سنگی آن به ثبت ملی رسید، هدف، حفظ بافت و زیبایی روستا بود تا بتوان بوم گردی و طبیعت بکر را در این روستا به نماش گذاشت و اهالی روستا نیز خود را منوط به حفظ بافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه خطر بر سر «روستای سنگی»/ «سنگ» کان «ورکانه»!

سایه خطر بر سر «روستای سنگی»/ «سنگ» کان «ورکانه»!