مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 ساعت 09:462019-04-17اجتماعي

رانش زمین در 100 روستای لرستان


مدیر کل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در بیش از 100 روستای استان رانش زمین گزارش شده است.

- جمال مومیوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از خرم آباد، بیان کرد: رانش زمین یکی از پدیده های طبیعی بوده که زمین لرزه و بارش زیاد باران از عوامل اصلی ایجاد کننده آن هستند؛ در همین راستا شاهد آن بودیم که پس از سیلاب اخیر زمین لغزه در بسیاری از نقاط لرستان رخ داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سالیان اخیر با از بین رفتن پوشش گیاهی استان، زمینه وقوع سیل و رانش زمین در لرستان فراهم شده است، افزود: با توجه به تخریب محیط زیست باید در سالیان گذشته در حوزه آبخیزداری اقدامات زیادی انجام می گرفت، اما متاسفانه به علت نبود اعتبارات در این زمینه کار مهمی صورت نگرفته است.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان اظهار کرد: بارندگی های اخیر سبب بالا آمدن سطح  آب های زیرزمینی استان و جاری شدن آب بر سطح زمین شده است و به علت اینکه مردم در سال های اخیر مسیر آب های سطحی را با انواع سازه های دست ساز مسدود کرده اند سبب شده که آب به درون زمین برگردد و با اشباح شدن خاک از آب لایه های زمین رانش کنند.

مومیوند با اشاره به اینکه با توجه به زمین شناسی لرستان، رانش به طور طبیعی در استان وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانش زمین در 100 روستای لرستان

رانش زمین در 100 روستای لرستان