مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 فروردین 1398 ساعت 14:012019-04-08اقتصادي

وقتی اثری از شالیزار نیست شالیزارهایی که زیر انبوهی از گل و لای مدفون شدند


این روزها شالیکاران مازندران دغدغه کشت شالی دارند اما بارندگی شدید در روزهای پایانی اسفند ماه امسال موجب شد حتی برخی از شالیزارها زیر گل و لای مدفون شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها شالیکاران مازندران دغدغه کشت شالی دارند اما بارندگی شدید در روزهای پایانی اسفند ماه امسال موجب شد حتی برخی از شالیزارها زیر گل و لای مدفون شود در برخی موارد حتی اثری از شالیزار نیست؛ درحالی که همین کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب باتوجه به مشکلات تنش آبی زمین های خود را با استفاده از روان آب ها ماده کاشت برنج کردند.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: از پایان هفته جاری نشای مکانیزه برنج به صورت رسمی آغاز می شود.

ابراهیم قربان نژاد با اشاره به انجام عملیات شخم و شیار 163هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران، افزود: همچنین در 29 هزار هکتار از شالیزارهای استان عملیات آب تخت اولیه انجام شد.

وی با بیان اینکه خرانه گیری در 39هزار هکتار از شالیزارهای مازندران صورت گرفت، تصریح کرد: همچنین 128هزار و 800 هکتار از اراضی شالیزاری استان بذرپاشی انجام شد که لازم است شالی کاران نسبت به شست وشوی بذور با محلول آب و نمک و همچنین سموم قارچ کش و ضدعفونی بذور اقدام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی اثری از شالیزار نیست شالیزارهایی که زیر انبوهی از گل و لای مدفون شدند

وقتی اثری از شالیزار نیست شالیزارهایی که زیر انبوهی از گل و لای مدفون شدند