مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 فروردین 1398 ساعت 12:502019-04-08بين الملل

نخستین راهپیمایی مستقل در کشور کمونیستی کوبا


صدها تن از مردم کوبا به صورت صلح آمیز در هاوانا، پایتخت دست به راهپیمایی ای زدند که گمان می رود نخستین راهپیمایی مستقل دارای مجوز از سوی دولت کمونیستی این کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی در کوبا برای نخستین بار در دوران حکومت کمونیستی این کشور و برای پایان دادن به نقض حقوق حیوانات برگزار شد.

همچنین مردم در این راهپیمایی با همراه آوردن حیوانات خانگی خود پلاکاردهایی را در دست داشتند و خواستار حقوق حمایت از حیوانات شده و فریاد مرگ بر سوءاستفاده گران حیوانات سر دادند.

به گفته تحلیلگران و شرکت کنندگان در این راهپیمایی، این اقدام دولت کوبا در صدور مجوز برای برگزاری چنین راهپیمایی ای در هاوانا با حضور مردم عادی می تواند بیانگر گسترش صبر برای کوبایی ها به منظور ابراز عقاید و نظراتشان و حتی اعلام درخواست هایی البته در چارچوب محدودیت ها باشد.

با وجود برگزاری چنین راهپیمایی، مقام های کوبا همچنان به سرکوب تلاش های اپوزیسیون در برگزاری راهپیمایی و بازداشت مخالفانی مبادرت می ورزند که به گفته این مقام ها، این افراد به نفع آمریکا دست به خرابکاری می زنند.

بئاتریس باتیستا 21 ساله که برای حضور در این راهپیمایی مجوز دریافت کرده، گفت: این می تواند یک کوبای جدید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین راهپیمایی مستقل در کشور کمونیستی کوبا

نخستین راهپیمایی مستقل در کشور کمونیستی کوبا