مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 ساعت 09:452019-03-13پزشكي

ضرورت شناسایی زودهنگام اختلالات روحی روانی در مراحل اولیه بارداری


رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شناسایی زودهنگام اختلالات روحی روانی در مراحل اولیه بارداری ضروری است.

- ثریا احسان پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در راستای حمایت روانی مادران باردار کارگروه های مختلفی را تشکیل داده ایم.

وی اضافه کرد: در طرح حمایت روانی مادران باردار که مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سیرجان برگزار خواهد شد با هدف ترویج زایمان طبیعی از طریق حمایت های روحی روانی به مادران باردار است.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اهمیت ابعاد روان شناختی و حالات هیجانی مؤثر در دوران بارداری می تواند رشد فیزیکی و روانی جنین در طول ماه های بارداری و حتی بعد از تولد را تحت تأثیر قرار دهد، بیان کرد: بارداری واقعه مهمی برای زنان محسوب می شود و حتی استرس ناشی از تولد اولین فرزند در جدول استرس های روانی و اجتماعی جزو استرس های شدید طبقه بندی می شود ازاین رو در این دوران احتمال بروز حالت هایی مانند اضطراب، افسردگی، ترس مرضی و وسواس برای مادران باردار زیاد است.

احسان پور اظهار کرد: شناسایی زودهنگام این اختلالات در مراحل اولیه بارداری و انجام مداخلات روان پزشکی و روان شناختی مناسب از بروز مشکلات متعددی که در آینده برای کودک ایجاد می شود، جلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت شناسایی زودهنگام اختلالات روحی روانی در مراحل اولیه بارداری

ضرورت شناسایی زودهنگام اختلالات روحی روانی در مراحل اولیه بارداری