مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اسفند 1397 ساعت 14:252019-02-27بين الملل

نخست وزیر سابق اسپانیا برای ایراد شهادت به دادگاه می رود


ماریانو راخوی، نخست وزیر سابق اسپانیا امروز چهارشنبه برای دومین بار در کمتر از دو سال گذشته به عنوان شاهد و در ارتباط با محاکمه 12 تن از رهبران جدایی طلبان کاتولونیا در دادگاه حاضر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریانو راخوی نخست وزیر سابق اسپانیا ماه ژوئن سال گذشته با رأی عدم اعتماد سوسیالیستهای این کشور از نخست وزیری برکنار شد.

او قرار است به دادگاه درباره تحولات پیرامون تلاش ناکامی از سوی جدایی طلبان کاتالونیا به منظور کسب استقلال از اسپانیا در پاییز سال 2017 شهادت دهد.

دولت راست میانه روی ماریانو راخوی در آن زمان هزاران نیروی پلیس ضد شورش را به کاتالونیا اعزام کرد و این نیروها تلاش کردند با استفاده از باتوم و گلوله های پلاستیکی جلوی برگزاری یک همه پرسی استقلال در کاتولونیا در اول اکتبر 2017 را بگیرند.

چند هفته بعد از آن راخوی اقدام به اعمال حاکمیت مستقیم دولت اسپانیا بر منطقه ثروتمند کاتالونیا کرده و کمی بعد از آن فراخوان انتخابات زودهنگام این منطقه را به امید شکست خوردن استقلال طلبان کاتالونیا صادر کرد اما در نهایت احزاب استقلال طلب کاتالونیا اکثریتی را هر چند شکننده در پارلمان این منطقه حفظ کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر سابق اسپانیا برای ایراد شهادت به دادگاه می رود

نخست وزیر سابق اسپانیا برای ایراد شهادت به دادگاه می رود