مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 11:452019-02-18اجتماعي

مخالفت سازمان محیط زیست با توسعه دلفیناریوم ها


معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توسعه دلفیناریوم ها موافق نیستیم چون بهره کشی از حیوانات برای مقاصد تفریحی را مجاز نمی دانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حمید ظهرابی افزود: پیش از این نیز موضوع بهره کشی از حیوانات در سیرک ها نیز مطرح بود که سازمان حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کرد.

ما معتقدیم می توان مراکزی تفریحی را بدون آزار حیوانات و مقید سازی آن ها احداث کرد بنابراین با توسعه دلفیناریوم ها موافق نیستم و این موضوع را حتماً بررسی و دستورالعملی برای جلوگیری از توسعه این مراکز ابلاغ خواهیم کرد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگرچه در دلفیناریوم ها، معمولاً از حیواناتی استفاده می شود که در اسارت متولد شده اند و مستقیماً از طبیعت جدا نشده اند اما در هر صورت حیوان برای انجام کارهایی که به صورت طبیعی انجام نمی دهد با اعمال فشارهایی تحت آموزش قرار می گیرد.

وی افزود: اقداماتی که برای مقیدسازی و آموزش حیوانات در این مراکز صورت می گیرد، مجاز نیست و طبق فتاوای متعدد مراجع عظام تقلید، این گونه بهره کشی از حیوانات جایز نیست و در مواردی نیز حرام اعلام شده است.

ظهرابی با اشاره به موج مخالفت با احداث دلفیناریوم ها در کشورهای مختلف گفت: بررسی ها نشان می دهد که در فاصله سال های 2009 تا 2018 تعداد 13 دلفیناریوم د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت سازمان محیط زیست با توسعه دلفیناریوم ها

مخالفت سازمان محیط زیست با توسعه دلفیناریوم ها