مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 ساعت 13:102019-02-13بين الملل

فارین پالیسی: رییس جمهور بعدی آمریکا باید به توافق هسته ای بازگردد


نشریه فارین پالیسی در یادداشتی با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش در برجام تاکید کرد که رییس جمهور بعدی آمریکا باید به توافق هسته ای بازگردد چراکه این کار به نفع آمریکا خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه فارین پالیسی در یادداشت خود با اشاره به ادامه پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) علی رغم خروج رییس جمهور آمریکا از این توافق نوشت: به نظر می آید که تهران نشان داده است که اگر بتواند تا سال 2021 در برابر فشار اقتصادی تاب بیاورد، رییس جمهور جدید آمریکا می تواند از تصمیم دونالد ترامپ پیروی نکند و به توافق هسته ای بازگردد.

اولین سوالی که در اینجا به وجود می آید این است که آیا پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آمریکا باید دوباره وارد توافق هسته ای شود؟ پاسخ مثبت است، چراکه برجام یکی از محکم ترین و با جزییات ترین توافق هسته ای است که تاکنون به دست آمده است و حتی پس از خروج آمریکا نیز دقیقاً همان طور که طراحی شده کار می کند؛ برنامه هسته ای ایران محدود شده و مهم تر از آن، جمهوری اسلامی تاکنون به تعهداتش عمل کرده است.

برجام توافقی بین المللی است که میان آمریکا، متحدان اروپایی، روسیه، چین و ایران در سال 2015 حاصل شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارین پالیسی: رییس جمهور بعدی آمریکا باید به توافق هسته ای بازگردد

فارین پالیسی: رییس جمهور بعدی آمریکا باید به توافق هسته ای بازگردد