مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 بهمن 1397 ساعت 09:262019-02-04سياسي

بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور پس از 23 سال در مشهد افتتاح شد


کتابخانه مرکزی مشهد 15 بهمن ماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، صبح امروز کتابخانه مرکزی مشهد دوشنبه، 15 بهمن ماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی، اعضای هیأت امنا، مدیران و معاونان نهاد، جمعی از خانواده های شهدای گرانقدر مشهد مقدس و مسئولان استانی افتتاح شد.

پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان یک پروژه ملی، در سال 1374 کلنگ زنی شد تا در ضلع شمال غربی میدان صحیفه مشهد، در محل تقاطع دو خیابان 8 شهریور در جنوب، خیابان آب و برق در شرق و خیابان هفت تیر در شمال، با زیربنایی حدود 11 هزار و 500 متر مربع ساخته شود .

این پروژه عظیم به دلیل مشکل در تأمین اعتبارات لازم در دهه اولیه فعالیت خود، به کندی پیش رفت تا اینکه در اوایل دهه هشتاد از یک پروژه ملی به یک پروژه استانی تقلیل یافت و مجددا به لحاظ تأمین اعتبار برای ادامه فعالیت، با مشکل مواجه شد.

در سال 1397 پس از گذشت 23 سال از آغاز این پروژه، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نخستین جلسه هیأت امنای کتابخانه های عمومی در دوره جدید مدیریتی خود، از اهتمام و ورود نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور پس از 23 سال در مشهد افتتاح شد

بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور پس از 23 سال در مشهد افتتاح شد