مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 دی 1397 ساعت 09:502019-01-09ورزشي

اصلاح نژاد اسب در چهارمحال و بختیاری به سمت جهانی شدن


رییس هیئت سوارکاری چهارمحال و بختیاری با بیان این که اکنون در استان اصلاح نژاد انواع اسب در زمینه خود در حال انجام است، گفت: اصلاح نژاد اسب در استان به سمت جهانی شدن از نظر زیبایی و ورزشی شدن پیش می رود که این مهم هم می تواند اشتغال زا و هم برای پرورش دهندگان سودآور باشد.

- سید جلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اسب های بومی محلی(فلات ایران) دره شور، عرب، کرد، ترکمن و تروبرد نژادهای اسب موجود در استان هستند.

وی افزود: اسب های تروبرد و ترکمن استان در مسابقات پرش و اسب دوانی(کورس)، زیبایی و اسب های عرب استان در مسابقات کورس و زیبایی و اسب های دره شور و کُرد در جشنواره های زیبایی و مسابقات استقامت کشور شرکت می کنند.

حسینی با بیان این که اکنون در استان اصلاح نژاد هر نوع اسب در زمینه خود در حال انجام است، تصریح کرد: اصلاح نژاد اسب در استان به سمت جهانی شدن از نظر زیبایی و ورزشی شدن پیش می رود که این مهم هم می تواند اشتغالزا و هم برای پرورش دهندگان سودآور باشد.

وی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، اگر آکادمیک و با علم روز به پرورش این موجود زیبا پرداخته شود می تواند یک شغل سودآور محسوب شود.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون هیئت سوارکاری استان در جایگاه اصلی خود در کشور قرار نگرفته اما با برنامه ریزی هایی که اخیراً انجام شده در پایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نژاد اسب در چهارمحال و بختیاری به سمت جهانی شدن

اصلاح نژاد اسب در چهارمحال و بختیاری به سمت جهانی شدن