مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 دی 1397 ساعت 17:452018-12-31اقتصادي

افزایش 59 درصدی جرایم اینترنتی در اردبیل


در 9 ماهه امسال میزان وقوع جرایم اینترنتی در استان اردبیل در قیاس با سال گذشته 59 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی قهرمان طالع در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: متناسب با افزایش جرایم اینترنتی توان کشف ما نیز ارتقا یافته به طوری که 42 درصد افزایش کشفیات را در این حوزه شاهد بودیم اما در نقطه مقابل 19 درصد دستگیری های ما کاهش یافته است.

وی علل کاهش دستگیری ها را انتقال جرایم از فضای وب به تلگرام، بحث ربات نرم افزار و وجود سرور شبکه های اجتماعی در خارج از کشور اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم در اردبیل با 44 درصد رشد، پارس آباد با 142 درصد رشد و مشگین شهر با 61 درصد رشد وقوع جرایم اتفاق افتاده است.

رییس پلیس فتای اردبیل به مهمترین و شایع ترین جرایم فضای مجازی و اینترنتی اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل شایع ترین جرایم برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب افراد است که این جرم 298 درصد از نظر وقوع رشد داشته و کشفیات ما 368 درصد افزایش یافته است.

قهرمان طالع کلاهبرداری رایانه ای را با 148 درصد افزایش وقوع و 155 درصد رشد کشفیات دیگر جرم شایع فضای مجازی دانست و بیان کرد: سومین جرم شایع در این حوزه هتک حیثیت و انتشار اکاذیب است که در 9 ماهه امسال وقوع آن 36 درصد کاهش داشته به طوری که این جرایم از رتبه اول به سوم تنزل یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 59 درصدی جرایم اینترنتی در اردبیل

افزایش 59 درصدی جرایم اینترنتی در اردبیل