مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 دی 1397 ساعت 01:102018-12-28اجتماعي

کاهش 90 درصدی انتشار کربن سیاه با نصب فیلتر دوده


مدیر شبکه سنجش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه غلظت کربن سیاه در تهران شب ها پنج برابر روزها است، گفت:نصب فیلتر دوده می تواند انتشار کربن سیاه را تا 90 درصد کاهش دهد.

- احمد طاهری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیش از یک سال است که غلظت کربن سیاه در تهران به صورت پیوسته اندازه گیری می شود، اظهار کرد: کربن سیاه در چهار ایستگاه ثابت و مکان های خاص و پر تردد دیزلی شهر مانند ترمینال ها، مجاورت خطوط بی آر تی و تونل ها اندازه گیری می شود.

ایستگاه های ثابت سنجش کربن سیاه نیز نیز عبارتند از ایستگاه دانشگاه شریف، شهر ری، ستاد بحران منطقه 7 و تقاطع اتوبان صدر و مدرس.

مدیر شبکه سنجش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه آلاینده کربن سیاه آلاینده ای معیار نیست و به همین دلیل برای آن حد استاندارد تعریف نشده است، تصریح کرد: این آلاینده بخشی از ذرات معلق کوچکتر از 2.

5 میکرون است همچنین کربن سیاه ذره اولیه ای است که به طور مستقیم منتشر می شود.

اندازه اولیه آن حدود 20 تا 100 نانومتر است ولی هنگامی که در جو قرار می گیرد و آلاینده های دیگر روی آن تجمع پیدا می کنند اندازه آن به یک تا دو میکرون می رسد.

طاهری با بیان اینکه کربن سیاه تنها آلاینده ای است که در تهران به طور شاخص از دیزل و ناوگان سنگین منتشر می شود، گفت: به همین دلیل غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 90 درصدی انتشار کربن سیاه با نصب فیلتر دوده

کاهش 90 درصدی انتشار کربن سیاه با نصب فیلتر دوده