مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 دی 1397 ساعت 19:162018-12-25بين الملل

آناتولی خبر داد؛ ساخت 2 پایگاه نظامی جدید آمریکا نزدیک مرز عراق-سوریه


در حالی که آمریکا از تصمیم خود برای خروج نظامیان کشورش از سوریه خبر داده، یک مقام عراقی به ساخت 2 پایگاه نظامی جدید آمریکا نزدیک مرز عراق با سوریه اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام شورای استان الانبار واقع در غرب عراق سه شنبه در گفت وگو با یک خبرگزاری ترکیه ای گفت که ارتش آمریکا در بخش های خالی از سکنه این استان 2 پایگاه نظامی جدید تاسیس کرده است.

 به نوشته خبرگزاری آناتولی فرحان الدولیمی در این زمینه گفت که پایگاه نخست در شمال الرمانه در منطقه القائم و نزدیک مرز سوریه ایجاد شده و  360 کیلومتر تا الرمادی مرکز استان الانبار فاصله دارد.

پایگاه دوم هم در شرق شهر الرطبه در فاصله 310 کیلومتری غرب الرمادی و  100 کیلومتری مرز سوریه ایجاد شده است.

به گفته این مقام عراقی، این 2 پایگاه برای کمک به نیرو های عراقی جهت حفظ امنیت مرز ها و جلوگیری از نفوذ داعش ایجاد شده اند.

فرحان الدولیمی همچنین افزود که تعدادی از نظامیان آمریکایی همراه با پهپاد ها و دیگر تجهیزات اینک در این دو پایگاه مستقرند.

به نوشته آناتولی، در حالی که دولت عراق و ارتش آمریکا تاکنون درباره وجود چنین پایگاه های نظامی اظهار نظری نکرده اند، اما با ساخت آن ها، تعداد پایگاه های نظامی آمریکا در الانبار به 4 مورد خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آناتولی خبر داد؛ ساخت 2 پایگاه نظامی جدید آمریکا نزدیک مرز عراق-سوریه

آناتولی خبر داد؛ ساخت 2 پایگاه نظامی جدید آمریکا نزدیک مرز عراق-سوریه