موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - سود سهام عدالت - قهرماني پرسپوليس - نقل و انتقالات پرسپوليس - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - زنگ كتاب - اردوي تيم ملي قايقراني - ورزشگاه «چغابهرام» - جاذبه هاي گردشگري هند - بيماري واگيردار - شاهزاده ويليام - فينال ليگ قهرمانان 2020 - بي بي خاتون - محمد زائر رضايي - كيوان بابان - پخش ليگ برتر انگليس - فليپه - فولاد هند

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 10:402018-12-16سياسي

تشکیل کلیسای بدون پوتین در اوکراین


اوکراین اعلام کرده که یک کلیسای ارتدکس ملی و مستقل از روسیه تاسیس کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گفته می شود که این اقدام، کرملین را از ابزاری که روسیه برای تسلط بر این همسایه خود از آن استفاده کرده، خلع می کند.

اسقف های سه کلیسای ارتدکس اصلی اوکراین در کلیسای جمع سنت سوفیا یک شورای اتحاد تشکیل دادند تا برای کلیسای ارتدکس اوکراینی رهبری تعیین کنند.

تشکیل این کلیسا موفقیت بزرگی برای پترو پوروشنکو، رییس جمهوری تحت حمایت آمریکای اوکراین است که ارتش او در یک درگیری مسلحانه علیه روسیه و جدایی طلبان شرق اوکراین جنگیده است.

پوروشنکو نتیجه تشکیل این شورا را آزادی از نفوذ روسیه دانست و آن را تحسین کرد.

به گزاری وال استریت ژورنال، او در تجمع چندین هزار نفری در مقابل کلیسای جامع گفت: این کلیسایی بدون پوتین است.

کلیسایی بدون دعا برای دولت روسیه و ارتش آن است زیرا دولت و ارتش روسیه اوکراینی ها را می کشند.

اسقف های کلیسای ارتدکس روسیه در اوکراین که قرن ها ادعای تسلط بر اوکراین را دارند به طور عمده از حضور در نشست این شورا دوری کرده اند و دست کم دو نفر از آنان در این نشست شرکت داشته اند.

کلیسای روسیه از تصمیم بارتولومیو یکم، عالی ترین رهبر ارتدکس برای اعطای کلیسای خود به اوکراین و ایجاد شکافی در دومین قلمرو بزرگ مسیحیان انتقاد کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کلیسای بدون پوتین در اوکراین

تشکیل کلیسای بدون پوتین در اوکراین