مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آذر 1397 ساعت 02:552018-11-30سياسي

زار جنوبی ها و شاباش لوطی ها در نغمه های اقوام ایران زمین


کرنی های لشتِ نشاء و آستانه به صدا درآمدند، دمام جنوب کوبیده شد، دراویش چشتی ذکر عرفان به زبان آوردند، شادیانه های قشقایی پیچید، قوپوز آذربایجان و دوتار تربت جام نواخته شد و سرچنگی لوطی های میناب چرخید تا چراغ نخستین شب پنجمین فستیوال آینه دار با پرسه .

- کرنی های لشتِ نشاء و آستانه به صدا درآمدند، دمام جنوب کوبیده شد، دراویش چشتی ذکر عرفان به زبان آوردند، شادیانه های قشقایی پیچید، قوپوز آذربایجان و دوتار تربت جام نواخته شد و سرچنگی لوطی های میناب چرخید تا چراغ نخستین شب پنجمین فستیوال آینه دار با پرسه در نغمه های اقوام ایران زمین روشن شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکبر و ابراهیم سهرابی پور، محمد عبداللهی، حسین ثابتی و حسن مهدی دخت با کرناهای بلند خود نواختند و سیدمحمد میرغفاری نوای چاوشی سر داد تا بخشی از موسیقی خطه گیلان را نمایش دهند و آغازگر پنجمین فستیوال آینه دار باشند.

ماما کاظمیه و گروه زار با دیگر از آبادان به تهران آمدند.

عود و اسپند دود کردند، گلاب پاشیدند، قهوه منطقه جنوب را سرکشیدند تا چهار نوع زار سیدی ، بحری ، مسقطی و نوبان را اجراء کنند.

مراسم زار با صلوات های مامازار شروع شد و با کوبیدن به سازهای دمام یا ابوسعین (به معنی دوطرفه) که گاه به آن طبل می گویند و دایره به اوج خودش رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زار جنوبی ها و شاباش لوطی ها در نغمه های اقوام ایران زمین

زار جنوبی ها و شاباش لوطی ها در نغمه های اقوام ایران زمین