مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 05:102018-11-28اقتصادي

این رجیستری قابل نفوذ نیست!


ثبت دو شناسه ی IMEI و شماره ی گوشی افراد در سامانه ی همتا باعث می شود با ایجاد یک زوج کد از این دو شناسه، امکان تقلب در اجرای رجیستری وجود نداشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اجرای دوباره ی طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از اواخر پاییز سال 1396، در شرایطی آغاز شد که تامین بسیاری از نیازهای روزمره مردم و کسب وکارهای متعدد، به گوشی های هوشمند گره خورده بود و ضریب نفوذ تلفن های همراه به بیش از 100 درصد رسیده بود.

درنتیجه، هر اخلالی در اجرای این طرح می توانست زمینه ساز بحران های اقتصادی و اجتماعی شده و از سویی شکست دوباره در اجرای آن، گذشته از محرومیت دولت از منافع اقتصادی مشروع ناشی از واردات قانونی این کالاها، خسارات حیثیتی سنگینی هم در بردارد.

با آن که همواره در طول یک دهه گذشته درباره زیان های اقتصادی و اجتماعی قاچاق تلفن همراه سخن گفته می شد، اولین بار در سال 1385، دولت تصمیم گرفت تا در این بازار مداخله جدی کند و طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه در آن سال برای مدتی کوتاه اجرا شد اما به دلیل فقدان برنامه ریزی مناسب و ابزارهای کارآمد و کافی برای اجرای آن، با شکست مواجه شد.

طبیعی است که علاوه بر مشکلات فنی محتمل، شبکه قدرتمندی که منافع سالانه چند هزار میلیارد تومانی، خود را با اجرای این طرح در خطر می دید، از تمام قدرت خویش برای به تاخیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این رجیستری قابل نفوذ نیست!

این رجیستری قابل نفوذ نیست!