مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 12:452018-10-29ورزشي

سونامی فقر حرکتی، کودکان ایرانی را تهدید می کند


رییس شاخه ایرانی انجمن بین المللی دفاع از حق بازی کودکان با هشدار خطر سونامی فقر حرکتی در کشور کم بود فضای مناسب بازی را مهم ترین معضل این حوزه دانست و از سازمان ها و نهادهای مسئول درخواست همکاری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، امین غلامی در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی بیان کرد: امروزه گسترش زندگی آپارتمانی، مشغله ی والدین و فضای محدود شهری دست به دست هم داده تا بچه های ما نسبت به نسل های گذشته فعالیت کم تری داشته و دچار فقر حرکتی شوند.

عضو هیات علمی پژوهش گاه تربیت بدنی و علوم ورزشی افزود: با توجه به آمارها در سال های بعد ما یک سونامی فقر حرکتی برای نوجوانان و جوانان خواهیم داشت.

در واقع ممکن است بیش تر کودکان و نوجوانان امروز ما در آینده از نظر قامتی دچار انحراف ستون فقرات شوند و یا به واسطه ی کم بود فعالیت بدنی ضربان قلبشان به سطح مطلوب نرسد و بیماری هایی چون فشارخون بالا یا چاقی مفرط آن ها را تهدید کند.

دانش آموخته دکتری رشد حرکتی کودکان ادامه داد: ممکن است ما امروز به این موضوع توجه نکنیم، همین طور که در بحث سلامت سالمندان هم این بی توجهی وجود دارد؛ ولی در هر صورت نسل آینده ساز ما از نظر حرکتی دچار انواع بیماری ها خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی فقر حرکتی، کودکان ایرانی را تهدید می کند

سونامی فقر حرکتی، کودکان ایرانی را تهدید می کند