مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 10:452018-10-29سياسي

عقرب های ایرانی در حال نابودی


عنکبوت شناس ایرانی با تاکید بر جلوگیری از تجارت عقرب در کشور، هشدار داد؛ این شغل کاذب علاوه بر این که تاکنون منجر به درآمدزایی برای کسی نشده، - ضربه بزرگی را نیز به طبیعت و اکوسیستم کشورمان وارد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، علیرضا زمانی، جانورشناس ایرانی در کارگاه آموزشی با عنوان روشنگری تجارت عقرب که در نظام مهندسی کشاورزی یزد برگزار شد، با اشاره به انتشار اخباری در رابطه با تجارت عقرب و درآمدزایی بالا در این زمینه، تصریح کرد: این نوع اشتغال در واقع کذب و دروغ است و علاوه بر این که تاکنون منجر به درآمدزایی نشده، ضربه بزرگی را نیز به طبیعت و اکوسیستم کشورمان وارد کرده است.

وی با بیان این که داستان تجارت عقرب با فعالیت برخی دانشجویان در یکی از شهرهای کشورمان آغاز شد، افزود: این دانشجویان به دنبال درآمدزایی وارد مناطق کوهستانی شدند و تعداد زیادی از عقرب ها را جمع آوری کردند تا زهر آن ها را با قیمت های گزافی بفروشند و موقعیت شغلی مناسبی از این طریق کسب کنند.

این عنکبوت شناس با اشاره به این 98 درصد از افراد فعال در این اقدام نادرست زیست محیطی، غیرمتخصص هستند، گفت: اغلب این افراد حتی اطلاعاتی جزیی در رابطه با پرورش و تکثیر عقرب نیز ندارند ولی با این شناخت اندک، فروش و صادرات زهر عقرب را هدف فعالیت خود قرار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقرب های ایرانی در حال نابودی

عقرب های ایرانی در حال نابودی