مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 12:452018-10-09اقتصادي

ایتالیایی ها چگونه از بافت های سنتی محافظت می کنند؟


آثار باستانی شهر رم و سایر نقاط ایتالیا به عنوان مهمترین جاذبه توریستی این کشور محسوب می شوند، اما نگهداری و تجهیز این بناهای باستانی برای درآمدزایی بیشتر از صنعت توریسم، - هزینه های هنگفتی را به شهرداری ها تحمیل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- منطقه خراسان، دولت ایتالیا برای کنترل و تامین هزینه های سنگین نگهداری و تعمیرات بافت های سنتی و بناهای باستانی از راهکارهای هوشمندانه ای همچون واگذاری اجاره ای و واگذاری کامل به بخش خصوصی استفاده می کند.

دولت ایتالیا در طول دهه گذشته با هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری بناهای عظیم و درآمدزایی همچون بنای کولوسئوم ، برج تاریخی پیزا و فواره تروی، معروف ترین آبنمای جهان مواجه شده است.

به گفته یکی از مقامات دولتی ایتالیا، حفظ بناهای تاریخی از دو جهت حائز اهمیت است؛ از آنجایی که این بناها بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم ایتالیا محسوب می شوند، بنابراین حفظ آنها از هر نظر ضروری است.

همچنین این بناهای تاریخی به عنوان جاذبه های عظیم گردشگری می توانند درآمد هنگفتی را برای کشور به ارمغان آورند.

متاسفانه اکثر بناهای تاریخی چه در ایتالیا و یا در سایر کشورهای جهان در مراکز شهرهای بزرگ محصور شده اند، بنابراین خطراتی همچون آلودگی هوا، باران اسیدی و ساخت وساز ساختمان های اطراف بیشترین تهدید برای آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتالیایی ها چگونه از بافت های سنتی محافظت می کنند؟

ایتالیایی ها چگونه از بافت های سنتی محافظت می کنند؟