مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 10:502018-10-09سياسي

دستوا پایگاه ملی خوزستان شد


با موافقت اعضای شورای پایگاه ‎ های سازمان میراث فرهنگی کشور، محوطه تاریخی دستوا در استان خوزستان به عنوان پایگاه ملی مصوب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا ایزدی با اعلام این خبر گفت: در جلسه شورای پایگاه‎های سازمان میراث فرهنگی کشور محوطه ارزشمند و تاریخی دستوا به عنوان پایگاه مصوب و به پایگاه‎های استان اضافه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با قدردانی از تلاش همکاران در تحقق این امر، افزود: محوطه تاریخی دستوا با موافقت اعضای شورای پایگاه‎های سازمان میراث فرهنگی به عنوان پایگاه ملی معرفی و تصویب شد و گستره این پایگاه نیز از عسگرمکرم تا گلالک تعیین شده است.

او در ادامه به مزیت های پایگاه ملی شدن این محوطه تاریخی اشاره و عنوان کرد: از مزیت های پایگاه ملی شدن بافت محوطه تاریخی دستوا می توان به پیگیری و انجام هرچه بیشتر و دقیق تر طرح های مطالعاتی، مرمتی، باستان شناسی و.

اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این ‎که پایگاه ها تشکیلات تخصصی فنی‎ای هستند که در کنار آثار و جاذبه های خاص تاریخی ایجاد می شوند افزود: ساماندهی، معرفی و ایجاد زیرساخت های گردشگری با هماهنگی اداره‎کل پایگاه ها و زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور و اختصاص بودجه و ردیف ملی به صورت سالانه به این طرح‎ها از دیگر امتیازات پایگاه خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستوا پایگاه ملی خوزستان شد

دستوا پایگاه ملی خوزستان شد