مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1397 ساعت 10:502018-08-04بين الملل

بارزانی: دولت عراق و جامعه بین الملل برای بازسازی سنجار اقدام کنند


نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در سالگرد نسل کشی کردهای ایزدی و حمله داعش به سنجار، تأکید کرد که رسیدگی به این شهر وظیفه ای همگانی است و دولت مرکزی باید به وظیفه اش در این باره عمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیامی به مناسبت چهارمین سالگرد حمله داعش به سنجار و نسل کشی کردهای ایزدی، ضمن اشاره به قتل عام، ربودن و به بردگی گرفتن کردهای ایزدی توسط داعش و نابودی محل سکونت و عبادتگاه های آنان، تأکید کرد که این نسل کشی یکی از وحشیانه ترین فجایع و نسل کشی های قرن بیست و یکم و در تاریخ کردها است و باید دولت عراق با استفاده از مدارک موجود، اقدامات لازم را در نهادهای جهانی برای معرفی رسمی این فجایع به عنوان نسل کشی انجام دهد.

نخست وزیر اقلیم کردستان افزود که این اقلیم وظیفه خود را در حفاظت از ایزدی ها، کمک به آوارگان ایزدی سنجار و آزادی اسرای ایزدی از دست داعش و همچنین بهبود وضعیت زندگی آن ها انجام می دهد.

بارزانی تصریح کرد: ما تاکنون نیمی از زندانیان ایزدی در دست داعش را آزاد کرده ایم و در تلاشیم تا تمامی برادران و خواهران ایزدیمان را از چنگ داعش آزاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارزانی: دولت عراق و جامعه بین الملل برای بازسازی سنجار اقدام کنند

بارزانی: دولت عراق و جامعه بین الملل برای بازسازی سنجار اقدام کنند