مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 11:362018-07-21حوادث

تبریز بهترین نقطه مشاهده طولانی ترین خسوف قرن 21/ مریخ قابل رویت می شود


استاد نجوم دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز گفت: تبریز بهترین نقطه عرض جغرافیایی را برای رصد ماه گرفتگی 5 مرداد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، شروع این ماه گرفتگی بزرگ در ساعت 21:44 دقیقه روز جمعه 5 مرداد است،کل مراحل این ماه گرفتگی که جمعه آغاز می شود و سحرگاه شنبه به پایان می رسد 6 ساعت و 13 دقیقه و 48 ثانیه طول خواهد کشید.

آنچه  ماه گرفتگی 5 مرداد را متمایز کرده تقارن آن با یک واقعه نجومی دیگر است، همزمان می توان مریخ را از نزدیک ترین فاصله رؤیت کرد.

در بسیاری از مناطق، از جمله ایران قابل مشاهده است، ساکنان قاره های آسیا، اروپا، آفریقا، استرالیا و بخش هایی از آمریکا می توانند شاهد این رخداد نادر باشند.

تبریز بهترین نقطه مشاهده ماه گرفتگی 5 مرداد/گرفتگی یک ساعت و 43 دقیقه و 11 ثانیه ای ماه در تبریز عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز درباره ماه گرفتگی 5 مرداد گفت: تبریز بهترین نقطه عرض جغرافیایی را برای رصد ماه گرفتگی 5 مرداد دارا  است.

علی عجب شیری زاده با اشاره به اینکه ماه گرفتگی 5 مرداد طولانی ترین خسوف قرن بیست و یکم است، افزود: این ماه گرفتگی در تبریز از ساعت 24 و 15 ثانیه آغاز شده و در ساعت 24 و 51 دقیقه و 44 ثانیه به ماکسیمم گرفتگی در تبریز خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز بهترین نقطه مشاهده طولانی ترین خسوف قرن 21/ مریخ قابل رویت می شود

تبریز بهترین نقطه مشاهده طولانی ترین خسوف قرن 21/ مریخ قابل رویت می شود