مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 11:202018-07-15پزشكي

تشخیص ویروس های منتقل شده از پشه در کمتر از یک ساعت


محققان دانشگاه پردو موفق به ابداع یک حسگر زیستی ارزان شده اند که می تواند ویروس های منتقل شده از نیش پشه را به سرعت شناسایی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، روش های شناسایی ویروس های منتقل شده از پشه ها حداقل یک هفته به طول می انجامد، در حالی که حسگر جدید ابداعی محققان دانشگاه پردو، این کار را در کمتر از یک ساعت انجام می دهد.

اگر پشه ها در یک منطقه خاص شروع به حمل و انتقال ویروس هایی مانند زیکا یا دنگی(Dengue) کنند، مقامات بهداشتی محلی هر چه زودتر آن را شناسایی کنند، بهتر است.

دستگاه ابداعی فوق توسط یک تیم در دانشگاه پردو(Purdue) ساخته شده و دارای یک الکترود است که با یک ماده با سطح پوشش بالا پوشانده شده است.

هنگامی که یک نمونه بیولوژیکی از یک پشه آلوده به ویروس بر روی این ماده قرار می گیرد، DNA یا RNA ویروس به آن متصل می شود که موجب تغییر سطح مقاومت الکترود شده و توسط حسگر تشخیص داده می شود و به کاربر در مورد حضور ویروس هشدار می دهد.

با تجزیه و تحلیل درجه تغییر مقاومت، حسگر می تواند انواع مختلفی از ویروس ها را تشخیص دهد، البته نمی تواند بیماری های مبتنی بر باکتری ها مانند مالاریا را شناسایی کند.

نکته مهم دیگر این است که هزینه ساخت آن کمتر از فناوری های حال حاضر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص ویروس های منتقل شده از پشه در کمتر از یک ساعت

تشخیص ویروس های منتقل شده از پشه در کمتر از یک ساعت