مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 07:002018-07-15اقتصادي

آب از سرچشمه خشک شد/ تشریح پیامدهای انتقال آب


عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه جیرفت از کاهش شدید دبی رودخانه ها و گاهی خشک شدن آن ها، نابودی حیات تالاب ها، به خطر افتادن محیط زیست و تنوع زیستی جانوری و گیاهی، - بروز نارضایتی های اجتماعی، افت سطح آب سفره های آب زیرزمینی، ناپایداری سرزمین خصوصاً در حوضه های مبدأ، رشد سریع و نامتوازن جمعیت در حوضه های مقصد، صرف هزینه های زیاد، جابه جایی ساکنین آبگیرها و مسیرهای انتقال، کاهش کیفیت آب شرب شهرهای پایین دست و افول صنعت گردشگری و توریسم به عنوان پیامدهای ناگوار طرح های انتقال آب یاد کرد.

دکتر ارسلان فاریابی، دکتری آبیاری زهکشی از دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره تاثیر پروژه انتقال آب سرشاخه های هلیل بر روند زندگی مردم و تولید ریزگردها توضیح داد: تالابی در کشور وجود ندارد که وضعیت مناسبی داشته باشد؛ یا به کلی خشک شده اند و یا در حال نابودی هستند.

جازموریان هم یکی از این موارد است و سد سازی ها هم مشکلات آبی کشور را دوچندان کرده اند و به نظر می رسد پروژه های انتقال آب در کشور قبل از آنکه مبنای علمی داشته باشد، متاثر از سیاست و قدرت باشند.

سازمان یونسکو برای انتقال آب معیارهایی را مشخص کرده که پروژه های انتقال آب در کشور و خصوصا پروژه انتقال آب سرشاخه های هلیل مطابق با هیچ یک از این معیارها نیست و لاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب از سرچشمه خشک شد/ تشریح پیامدهای انتقال آب

آب از سرچشمه خشک شد/ تشریح پیامدهای انتقال آب