مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 تیر 1397 ساعت 09:412018-07-01سياسي

رونق صنعت گردشگری و پیامد های اقتصادی آن/ ارزآوری اقتصادی در سایه گردشگری فعال


امروزه کشور های مختلف جهان از سایه برخورداری از امکانات گوناگون و جاذبه های متنوع در پی جذب گردشگران به سوی خود هستند، گردشگری در حال حاضر به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری در جهان تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امروزه دنیا، دنیای ارتباطات و تبادل اطلاعات است، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که می تواند به تنهایی از عهده نیاز های مادی و معنوی خود برآید چرا که انسان ها در کنار یکدیگر در یک دهکده جهانی زندگی می کنند و برای تحقق منافع خود ناگزیر از ارتباط و تبادل اطلاعات هستند.

صنعت توریسم و گردشگری و سفر به کشور های مختلف جهان در همین رابطه توجیه و تفسیر می گردد، این صنعت موجب آشنایی ملل با یکدیگر و شناخت فرهنگ، نژاد، اقوام، گویش ها و تمدن های یکدیگر می شود و از نظر اقتصادی نیز به عنوان یک منبع تأمین درآمد و ارز محسوب می شود.

امروزه کشور های مختلف جهان از سایه برخورداری از امکانات گوناگون و جاذبه های متنوع در پی جذب گردشگران به سوی خود هستند، گردشگری در حال حاضر به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری در جهان تبدیل شده است و بسیاری از کارشناسان و برنامه ریزان اقتصادی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری را دررده سوم توسعه و پیشرفت جوامع به حساب می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق صنعت گردشگری و پیامد های اقتصادی آن/ ارزآوری اقتصادی در سایه گردشگری فعال

رونق صنعت گردشگری و پیامد های اقتصادی آن/ ارزآوری اقتصادی در سایه گردشگری فعال