مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 خرداد 1397 ساعت 15:002018-06-15سياسي

مجلس آماده رفع چالش ها و خلاء های صنعت فرش است


رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس گفت: مجلس آماده رفع چالش ها و خلاءهای صنعت فرش است و ضرورت دارد برندسازی و تجاری سازی فرش ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی وقفچی در مراسم رونمایی از شناسنامه تابلو فرش سردرود افزود: فرش پاسپورت معنوی ایران بوده و در سطح دنیا معروف است، با توجه به مشکلات صنایع دستی و صنعت فرش، فعالان بخش خصوصی باید خودشان اراده کنند و ما نیز برای موفقیت اقتصادی فرش و صنایع دستی تلاش می کنیم.

وی، عدم وابستگی و نیاز نبودن تکنولوژی خاص را از جمله مزایای صنعت فرش و صنایع دستی کشور دانست و بیان کرد: فراکسیون فرش مجلس با 212 عضو، بزرگ ترین فراکسیون مجلس بوده و این نیز نشانگر رویکرد مثبت مجلس برای حل مشکلات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون حمایت از هنرمندان فعال در صنعت فرش عنوان کرد: قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی در میراث فرهنگی تعریف شده بود و با پیگیری های به عمل آمده، قانون حمایت از فعالان صنعت فرش دست بافت هم به آن اضافه شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکل متولی تشخیص بافنده فرش اشاره کرد و گفت: نبود متولی مشخص برای تشخیص بافنده فرش و مسایل بیمه ای آنان یکی از مشکلات اساسی بود که این وظیفه به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس آماده رفع چالش ها و خلاء های صنعت فرش است

مجلس آماده رفع چالش ها و خلاء های صنعت فرش است