مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 18:562018-05-23اقتصادي

بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است/ لزوم توجه جدی به سرمایه گذاری داخلی


معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از بجنورد، سید حسین میرشجاعیان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی به جایگاه وزارت اقتصاد به عنوان مجموعه ای فرا وزارتخانه ای و مرتبط با بخش های مختلف اشاره کرد.

وی، بخش های گمرک، خزانه و مالیات را از بخش های عمده این مجموعه عنوان کرد و افزود: بیش از یک سوم منابع بودجه کشور از امور مالیاتی است، به نحوی که از 320 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی و مصارف، 110 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیات و گمرک است و 90 میلیارد تومان نیز درآمدهای نفتی است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی، بخش بسیاری از نقدینگی کشور را در اختیار مجموعه اقتصاد و دارایی عنوان کرد و ادامه داد: باید نقش متناسب با مجموعه وزارت اقتصاد تعریف شود و اکنون 33 پروژه راهبردی با بخش زیادی برش استانی تعریف شده است که باید ارتباط مداوم استان ها با مجموعه مرکز حفظ شود.

میرشجاعیان، نگرش و تسلط بر هزینه ها و خزانه ها را در دوره گذشته حائز اهمیت دانست و متذکر شد: درگیری مدیران کل با این سیاست ها باعث دور شدن از مسیرهای اقتصادی شده است که فرصتی را برای شکل گرفتن رقبایی برای راهبری اقتصادی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است/ لزوم توجه جدی به سرمایه گذاری داخلی

بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است/ لزوم توجه جدی به سرمایه گذاری داخلی