مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1397 ساعت 11:052018-05-15فرهنگي

پروژه های فرهنگستان هنر برای «شاهنامه»


رییس فرهنگستان هنر در روز بزرگداشت خالق «شاهنامه»، ماندگارترین سند هویت ملی و ادب حماسی ایرانیان، از تاسیس «بنیاد فردوسی» و پروژه های فرهنگستان در این زمینه خبر داد.

- رییس فرهنگستان هنر در روز بزرگداشت خالق شاهنامه ، ماندگارترین سند هویت ملی و ادب حماسی ایرانیان، از تاسیس بنیاد فردوسی و پروژه های فرهنگستان در این زمینه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، علی معلم دامغانی با اعلام تاسیس بنیاد فردوسی توسط این مجموعه، از برنامه های گسترده پژوهشی و در دست تحقیق بر روی شاهنامه فردوسی و بازخوانی این منظر پهناور ادب، هویت ملی، حکمت، خرد و اسطوره شناسی ایرانی به شیوه ای نوین خبر داد.

او با بیان اینکه فردوسی یکی از آشتی دهندگان اسلام و ایران و یکی از بسترهای پیوند فرهنگ و هویت ملی و هویت اسلامی است خاطرنشان کرد: این اثر مبارک را فردوسی در طول تاریخ برای تمام مردمی که به نام ایرانی در این گستره جغرافیایی ــ فرهنگی بزرگ و پهناور از حوالی پکن تا قیروان در مراکش می زیسته اند گذاشته، چرا که همه تحت تاثیر حکمت و اندیشه او بوده اند و هیچ گاه در منظومه و افق کلام و نگاه او احساس نکرده اند که ایرانی اند و مسلمان نیستند و یا مسلمانند و ایرانی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه های فرهنگستان هنر برای «شاهنامه»

پروژه های فرهنگستان هنر برای «شاهنامه»