مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 فروردین 1397 ساعت 08:102018-04-11سياسي

در حوزه «حقوق آب» قانون مناسبی وجود ندارد


مجلس وضعیت آب را رسیدگی کند و سپس محدودیت هایی برای اینکه کشاورزان چگونه از آن استفاده کرده و این میزان در چه حدی باشد، قرار دهد که این کار می تواند در قالب قانون به صورت تشویق ها و حمایت هایی انجام شود.

- یک حقوقدان گفت: مجلس وضعیت آب را رسیدگی کند و سپس محدودیت هایی برای اینکه کشاورزان چگونه از آن استفاده کرده و این میزان در چه حدی باشد، قرار دهد که این کار می تواند در قالب قانون به صورت تشویق ها و حمایت هایی انجام شود.

علی خرم در گفت وگو با ایسنا در رابطه با حقوق آب اظهار کرد: تمام کشورها می توانند از منابع آب بهره مند شوند و هیچ کشوری نباید کشور دیگری را از منابع آب محروم کند، اما همین موضوع نیاز به تفاهم و قرارداد دارد.

مثلاً بین ایران و افغانستان، توافقی در مورد آب وجود داشته، با کشور عراق نیز در قالب عهدنامه مربوط به حسن همجواری در سال 1975 توافق وجود داشته و همچنین در این خصوص با ارمنستان و سایر کشورها نیز توافقاتی وجود دارد.

وی افزود: شکل کلی حقوق آب این است که همه از آن بهره مند شوند و هیچ کشوری نباید با اقدامات خاص و تصنعی دیگران را از حقوق شان در این رابطه محروم کند، مثلاً کشور ترکیه نمی تواند عراق یا ایران را از این حق محروم کند و یا بالعکس.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حوزه «حقوق آب» قانون مناسبی وجود ندارد

در حوزه «حقوق آب» قانون مناسبی وجود ندارد