مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 فروردین 1397 ساعت 09:152018-04-03سياسي

مسجد امام سمنان نمودی از معماری درخشان اسلامی


مسجد امام یا سلطانی سمنان از آثار درخشان دوره قاجار و از مهمترین و باشکوه ترین آثار تاریخی استان سمنان است.

- مسجد امام که در فصول سرد سال به عنوان مصلای شهر نیز مورد استفاده قرار می گیرد از آثار ثبت شده استان و یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی مرکز استان است.

در منابع تاریخی در ارتباط با زمان و دوره ساخت این اثر درخشان تاریخی آمده است: فتحعلی شاه قاجار، ذوالفقارخان را که یکی از دوستان او بود، به دلیل رشادت و دلاوری در جنگ هرات به حکمرانی سمنان، دامغان، شاهرود و بسطام منصوب کرد.

این حاکم جبار در طول حکومت خود جهت جمع کردن مال و ثروت به اذیت و بیدادگری دست زد، تا جایی که تعدادی از افراد متشخص مجبور به ترک دیار شدند و با وجود مطلع بودن شاه از جریان ستمگری های ذوالفقارخان، به دلیل دوستی بین او و ذوالفقار خان هیچ اقدامی صورت نگرفت، تا اینکه پس از مرگ حاکم جبار، اموال و دارایی او را که بیت المال بود و یا به زور از مردم اخذ شده بود، در اختیار حاج سید حسن حسنی جد سادات شریعت پناهی و مؤلف کتاب منهاج العارفین قرار داد تا این مسجد را بنا کند و متولی آن باشد.

مسجد امام از آثار دوران قاجار است که در سال 1342 هجری قمری در زمان فتحعلی شاه قاجار به همت حاج سید حسن حسنی از علمای مشهور شهر سمنان که مؤلف کتاب منهاج العارفین است و به دست صفرعلی معم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد امام سمنان نمودی از معماری درخشان اسلامی

مسجد امام سمنان نمودی از معماری درخشان اسلامی