مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 فروردین 1397 ساعت 10:162018-03-29پزشكي

بیش از 60 درصد تصادفات کشور مربوط به عوامل روانی است


بجز مسائل فنی، تقریبأ در تمام تصادفات عدم توجه و تمرکز راننده، پرخاشگری، خواب آلودگی و تعجیل در رانندگی تأثیر داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اسدی معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درخصوص نکات و توصیه های سلامت روان در سفر های نوروزی با بیان اینکه بیش از 60 درصد تصادفات در کشور ناشی از عوامل روانی است، اظهار داشت: تصادفات علت سوم مرگ و میر در کشور است و آسیب هایی که وارد می کند، نه تنها موجب مرگ، بلکه منجر به آسیب های جسمی و روانی می شود.

وی افزود: به جز مسائل فنی، تقریباً در تمام تصادفات، عدم توجه و تمرکز راننده، پرخاشگری، خواب آلودگی و تعجیل در رانندگی تأثیر داشته است و لذا رعایت نکات سلامت روان در جاده ها و در حین رانندگی اولین اولویت در به سلامت رسیدن هم وطنان است و کافی است که مردم آرامش خود را در حین رانندگی حفظ کنند.

اسدی با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد سفر ها و بار ترافیک در سطح کشور افزایش پیدا می کند و رعایت نکات ایمنی و دوری از تنش ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: اولین توصیه این است که رانندگانی که مسافت طولانی در پیش دارند، از شب قبل خواب کافی داشته باشند، چرا که خواب کافی در توجه و تمرکز راننده تأثیر بسزایی داشته و آرامش جسمی و روانی آن ها را در پی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 60 درصد تصادفات کشور مربوط به عوامل روانی است

بیش از 60 درصد تصادفات کشور مربوط به عوامل روانی است