مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1396 ساعت 12:252018-03-11اقتصادي

کانون جوانه ها به دنبال ایجاد بستری امن برای آینده اقتصاد کشور


پدران و مادران ایرانی همواره نگران این هستند که در آینده نه چندان دور، فرزندانشان با مشکلات مالی و اقتصادی پیش رو چطور برخورد می کنند.

این نگرانی از تجربیات خود آنها نشات می گیرد.

- آنها در جریان زندگی، گاه و بیگاه با کمبود منابع، عدم توازن منابع و مصارف یا به اصطلاح عامه دخل و خرج دست به گریبان بوده و هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک ملی ایران"، در چنین مواقعی، اغلب قرض گرفتن برای جبران کسری دارایی ها و یا چشم پوشی از منافع و نیازها، ساده ترین راه است.

یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه ایرانیان در برخورد با مشکلات اقتصادی، اغلب در فشار قرار می گیرند، این است که راه و روش مواجهه با این مشکلات به آنها آموزش کافی داده نشده است.

حجم بسیار زیاد چک های برگشتی، وجود پرونده های قضایی متعدد مرتبط با مباحث پولی و مالی، سرمایه گذاری های عده ای در پروژه های بدون پشتوانه و یا موسسات غیرمجاز با سودای کسب سود بیشتر و کلاهبرداری ها و هدررفت های منابع مالی، بخش قابل توجهی از تبعات نبود همین آموزش های اقتصادی است.

اما راه حل چیست؟ چگونه می توان این وضعیت را سامان بخشید و دست کم در میان مدت از حجم اتفاقات ناگوار در عرصه اقتصاد خانواده و جامعه کاست؟ آموزش از دوره کودکی، بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون جوانه ها به دنبال ایجاد بستری امن برای آینده اقتصاد کشور

کانون جوانه ها به دنبال ایجاد بستری امن برای آینده اقتصاد کشور