مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 اسفند 1396 ساعت 11:012018-03-02اجتماعي

فیلبند؛ روستایی بر فراز آسمان + تصاویر


فیلبند بابل روستایی که طبیعتی اعجازآمیز را در مقابل چشمان مهمانان خویش به تصویر می کشد و رویای کودکانه آنان را محقق می کند؛ روستایی که همانند افسانه های کهن بر فراز ابرها واقع شده است و گویا قله هایش آسمان را به زمین دوخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از شهرستان ساری، فیلبند روستایی از توابع شهرستان بابل در استان مازندران است، این روستا در دهستان خوشرود قرار دارد.

روستای فیلبند از شمال غربی به روستای سنگچال آمل، از جنوب به ییلاق ونه بن و از جنوب شرقی به روستاهای شیخ موسی و لهه بابل ختم می شود، راه دسترسی به این روستا از جاده هراز و سنگچال آمل آسان تر است.

ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود 2300 متر است و به همین دلیل به بام شرقی مازندران معروف شده است.

روستای فیلبند از روستاهایی است که طبیعت نابی را در مقابل چشم همگان به نمایش گذاشته است، روستایی که برای رسیدن به آن باید از مسیری پر پیچ و خم عبور کرد.

در بین راه، درختان کهنی به چشم می خورند که گویا با لبخندی خالصانه به استقبال مسافران آمده اند، درختانی که گاه در لابه لای شاخ و برگ آنان، پرندگانی به نغمه سرایی می پردازند، درختانی که ریشه های شان اعماق خاک را پیمودند تا در فراز و نشیب های روزگار، استقامت شاخ و برگ خود را حفظ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلبند؛ روستایی بر فراز آسمان + تصاویر

فیلبند؛ روستایی بر فراز آسمان + تصاویر