مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 13:552018-02-14اجتماعي

غربالگری توانبخشی حدود 12 هزار دانش آموز ابتدایی در کشور


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از اجرای طرح غربالگری توانبخشی انحراف ستون فقرات و ناهنجاری های صافی کف پا در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر خبر داد.

- حسن صفاریه در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که هر کدام از مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان ها و شهرهای مختلف، موظف به ارائه معاینه غربالگری در تعدادی از مراکز آموزشی در ایام دهه فجر بودند، اظهار کرد: در این اقدام انحراف ستون فقرات، ناهنجاری های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا در دانش آموزان مقطع ابتدایی در 25 استان کشور توسط کارشناسان ارتوپدی جمعیت هلال احمر شناسایی شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اجرای این طرح در 60 مدرسه، افزود: بر همین اساس تعداد 11 هزار و 903 دانش آموز توسط تیم های متخصص توانبخشی معاینه شدند که در بین این تعداد 1215 دانش آموز مبتلا به انحراف ستون فقرات و همچنین تعداد 1841 دانش آموز مبتلا به ناهنجاری های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا شناسایی شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده مربوط به 23 استان است که در بین آنها استان بوشهر با ارایه خدمات در 11 مدرسه و تعداد 3000 دانش آموز بیشترین آمار ارایه خدمات در طرح مذکور را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری توانبخشی حدود 12 هزار دانش آموز ابتدایی در کشور

غربالگری توانبخشی حدود 12 هزار دانش آموز ابتدایی در کشور