مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1396 ساعت 16:252017-12-31سياسي

10 خبر علمی عجیب سال 2017


همه ساله، از میان ده ها هزار خبری که در سرتاسر جهان منتشر می شوند، اخباری را می توان یافت که به نظر عجیب وغریب می آیند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موارد زیر به عنوان 10 مورد اول از عجیب ترین خبرهای علمی سال 2017 توسط مرکز رسانه های علمی استرالیا انتخاب شده اند.

وقتی که یک گوسفند توانست چهره باراک اوباما را تشخیص دهد! ظاهرا وقتی پای شناسایی چهره یک شخص مشهور در میان باشد، ما از گول زدن یک گوسفند هم ناتوان هستیم! دانشمندان در ماه سپتامبر 2017 متوجه شدند که گوسفندان هم از پس شناسایی چهره یک فرد مشهور، تقریبا به همان خوبی ما انسان ها برمی آیند.

این حیوانات طوری آموزش داده شده بودند که بتوانند شناسایی چند چهره مشهور ازجمله "باراک اوباما"، "جیک گیلنهال" و "اما واتسون" را با دریافت یک وعده غذا به عنوان جایزه، مرتبط کنند.

آن ها در صورتی به این غذا دست پیدا می کردند که بتوانند چهره فرد مشهور را از بین دو عکس موجود، به درستی انتخاب کنند و آن ها توانستند این انتخاب را در 80 درصد موارد به درستی انجام دهند.

گوسفندان مورد آزمایش حتی وقتی که عکس افراد مشهور در زوایای غیرعادی به آن ها نشان داده می شد، هم به راحتی آن ها را شناسایی کردند! شاید از خودتان می پرسید که این تحقیق چه فایده ای دارد؟ جواب این است که دانشمندان با مطالعه روی گوسفندها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 خبر علمی عجیب سال 2017

10 خبر علمی عجیب سال 2017