مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1396 ساعت 07:102017-12-23اقتصادي

بویینگ ها دیرتر به ایران می رسند


از آنجاییکه که تا کنون هیچ اقدامی در راستای جذب فایناسور خارجی انجام نشده، ساخت و تحویل هواپیماهای بویینگ در چند ماه آینده را بعید می دانم و قطعا تحویل هواپیما به ایران عقب خواهد افتاد.

- مهر ماه همین امسال بود که فرزانه شرفبافی سرپرست ایران ایر از نهایی شدن فایناس هواپیماهایی بویینگ و ایرباس در آینده ای که به گفته او نزدیک است، خبر داده بود.

اما حالا با وجود گذشت حدود 9 ماه از این اظهارت نه تنها اقدامی در این رابطه صورت نگرفته که قانون گذاران امریکایی لایحه ای را تصویب کردند که بر اساس آن باید فروش هواپیما به ایران با نظارت امریکا انجام شود.

این قانون در حالی چند روز پیش در سنای آمریکا به تصویب رسید که کمتر از چند ماه به موعد تحویل بویینگ های خریداری شده ایران در یک قرارداد 17 میلیارد دلاری مانده است.

بر اساس قرارداد دسامبر 2016 بویینگ باید تحویل اولین هواپیمای خود را از ماه های نخست سال 2018 آغاز کند .

اما فعالان صنعت هوایی نظری متفاوت داشته و بر این باورند که نبود فایناسور تحویل هواپیماهای بویینگ به ایران را به تعویق خواهد انداخت.

آرمان بیات کارشناس صنعت هوایی در این باره به پول نیوز می گوید: ایرلاین ها باید درصدی از رقم دقیق قرارداد که اتفاقا محرمانه هم هست را به کارخانه سازنده پرداخت کنند که خط مونتاژ را برای یک زمان مشخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بویینگ ها دیرتر به ایران می رسند

بویینگ ها دیرتر به ایران می رسند