مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1396 ساعت 16:502017-10-14پزشكي

زیر یک سالگی سن مؤثر برای درمان اختلالات تکاملی


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سن موثر برای درمان اختلال های تکاملی کودکان کم تر از یک سالگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد قضاوی ، صبح امروز در نشست خبری هفته ملی کودک باعنوان هرکودک نشانی از خداست که در ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه سلامت کودکان یکی از قدیمی ترین برنامه های وزرات بهداشت است که سابقه 20 یا 25 ساله دارد.

در چند سال اخیر نیز رویکرد جدیدی ادغام شده، به این صورت که همه کودکانی که به مراکز بهداشت مراجعه می کنند به صورت جامع و کامل معاینه خواهند شد و در صورت نیاز به پزشکان تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می شوند.

قضاوی با بیان این که در مشهد 522 هزار کودک زیر 5 سال داریم که از این میزان 100 هزار نفر سنشان کم تر از یک سال است ، خاطرنشان کرد: کودکان کم تر از یک سال به توجه بیشتر نیاز دارند و با توجه به حساسیت این دوره و تأثیر تشخیص به موقع مراکز حوزه بهداشت، یک کودک را 16 بار مورد معاینه و مراقبت قرار می دهند تا بتوانیم فرآیند معاینه را به صورت کامل انجام دهیم.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این فرآیند، از فرق سر تا نوک پای کودک، مورد معاینه قرار می گیرد و در هر قسمت از لحاظ جسمی و روانی اگر مشکلی باشد به پزشکان مربوطه فرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیر یک سالگی سن مؤثر برای درمان اختلالات تکاملی

زیر یک سالگی سن مؤثر برای درمان اختلالات تکاملی